Rdza na samochodzie – przygotowanie powierzchni

Posiadając samochód czasami chcemy zmienić jego kolor lub po prostu chcemy polakierować porysowaną z różnych przyczyn część lub element karoserii. Jest to jednak temat trudny, gdyż raczej mało kto decyduje się zrobić to samemu i takie prace zleca profesjonalnym zakładom, które zajmują się lakiernictwem. Nie zawsze mamy jednak pojęcie o lakiernictwie. Nawet w takiej sytuacji niektórzy próbują swoich sił, jednak trzeba uważać, bo może to mieć nieodwracalne skutki. Każdy robi to na swój sposób i ma na ten temat swoje własne zdanie. Jakie skutki niesie ze sobą źle polakierowana karoseria?

Skutki źle polakierowanego elementu

Po pierwsze jest możliwość, że nałożona farba będzie odpadać czy brzydko wyglądać. Jednak zdecydowanie tym najgroźniejszym skutkiem jest korozja, która po prostu może się pojawić. Oczywiście niekoniecznie musi to wynikać ze źle położonego lakieru, ale często tak właśnie jest. Co w takiej sytuacji? Zazwyczaj wtedy element nadaje się do ponownego lakierowania lub wymiany. Oczywiście mowa tutaj o nieco młodszych pojazdach, bo w przypadku tych starszych korozja może pojawić się ze względu na wiek. Wróćmy, jednak do lakierowania i powiedzmy sobie o tym, że nie chodzi tutaj tylko o sam etap lakierowania, ale również o przygotowanie całej powierzchni. Jest to etap być może najważniejszy mający wpływ na trwałość później położonej powłoki. Warto wiedzieć, że jest to podstawowy i niezwykle trudny szczególnie dla amatorów etap, jednak bez niego położenie estetycznej warstwy będzie niemożliwe. Na początku dodajmy, że pierwszy etap pochłonie nam bardzo dużo czasu i niejednokrotnie skłania osoby, aby skrócić sobie pracę. Chodzi tutaj o zmatowienie poszczególnych elementów. Czasami trwa to nawet kilka godzin, a czas zazwyczaj zależny jest od tego czy robimy to ręcznie czy maszynowo.

Odpowiedni grubość papieru ściernego

Jeśli robimy to ręcznie to pewnie używamy do tego papieru ściernego i tutaj niezwykle istotne jest dobranie jego odpowiedniej grubości. Oczywiście wpływa to również na efekt końcowy. Wiele zależy również od wieku auta, ponieważ w przypadku starszych pojazdów pozbycie się rdzy jest już bardzo męczącym procesem. W takim przypadku najpierw jak najdokładniej pozbywamy się rdzy, a następnie wygładzamy resztę powierzchni. W samochodach, gdzie nie ma rdzy musimy tylko wygładzić dokładnie powierzchnię. Jeśli nie pozbędziemy się rdzy dokładnie to istnieje ryzyko, że farba nie będzie się w tym miejscu trzymać. Źle dotarte elementy niezbyt dobrze współpracują z farbami, a w szczególności z tymi wodorozcieńczalnymi. Warto wiedzieć, że wszystkie te prace trzeba wykonywać w odpowiednich warunkach, ponieważ jeśli na elementy dostanie się jakiś kurz to również farba na nich nie będzie się trzymać. Wiadomo, że nie ma co przesadzać w drugą stronę, jednak w miarę możliwości należy zwracać na to uwagę. Pamiętajmy, że wszystkie narzędzia, z których korzystamy podczas tego procesu muszą być jak najlepszej jakości, aby efekty były widoczne od razu.

Zamieszczono w: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *