Podkład i lakier bazowy

Przy lakierowaniu na mokro po położeniu podkładu antykorozyjnego lub warstwy kataforezy czas na nałożenie podkładu bazowego. Ważne tutaj jest, aby podkład ten pasował swoim odcieniem jak najbardziej do pozostałych elementów, aby uzyskać jak najlepszy efekt końcowy. Musi on pokryć całą lakierowaną powierzchnię. W tym celu jak wiadomo może być konieczne położenie kilku warstw, ponieważ jedno to może być po prostu za mało. Zazwyczaj są to minimum dwie warstwy, a w niektórych przypadkach nawet trzy. Od czego jest to zależne?

Jakość podkładu jest kluczowa

Zależy to przede wszystkim od tego jak kryje dany podkład oraz na jaki kolor się zdecydowaliśmy. Wiele zależy również od producenta tych preparatów, a także oczywiście od ich ceny. Jeśli więc występuje konieczność nałożenia kilku warstw powinniśmy zachować odstęp pomiędzy ich nakładaniem od 3 do 5 minut. Zapewni to odpowiedni efekt po nałożeniu, a ponadto pozwoli na optymalne wyschnięcie. Warto pamiętać, że najlepiej jest dobierać rozpuszczalnik i utwardzacz w zależności od pomieszczenia, w którym wykonywane będą prace lakiernicze. Co więcej przed rozpoczęciem wszystkich prac zalecane jest nagrzanie pomieszczenia do odpowiedniej temperatury. Najważniejsze jest to, aby nie było w nim zimno, bo wszystkie pace pójdą zdecydowanie lepiej, jeśli będzie ono odpowiednio rozgrzane. Jednak jak wiadomo sytuacje są różne i nie zawsze udaje nam się doprowadzić do odpowiedniej temperatury.

Odpowiednio dobrane preparaty

Jeśli wiemy, że taka sytuacja będzie miała miejsce warto przy wybieraniu rozpuszczalnika i utwardzacza wybrać taki, który jeśli chodzi o utwardzacz będzie wolniejszy, a z kolei rozpuszczalnik będzie wolniej parował. Jeszcze przed wyschnięciem lakieru bazowego musimy nałożyć lakier bezbarwny. Jednak jest to tylko w przypadku, gdy mamy na myśli lakier wielowarstwowy. Niekiedy możemy zauważyć jak lakier bezbarwny schodzi z karoserii. Jest to efekt zbyt długiej przerwy pomiędzy nałożeniem warstwy lakieru bezbarwnego, a bazowego, dlatego właśnie powinniśmy tego za wszelką cenę unikać. Jeśli chodzi o sam lakier bezbarwny zazwyczaj nakładamy go w dwóch warstwach. Pierwsza z nich jest cieńsza, a druga nie można powiedzieć czy jest grubsza czy nie, ponieważ nakłada się ją poprzez wylanie lakieru na karoserię, aby uzyskać efekt gładkiej powierzchni. Jeśli, jednak nalejemy go za dużo to najzwyczajniej może spłynąć, dlatego należy bardzo uważać. Zwróćmy uwagę na to, że zacieki są w stanie tworzyć się nawet po kilku godzinach, dlatego właśnie należy to obserwować. Niektórym wydaje się, że wszystko idzie zgodnie z planem, a efekty niewłaściwie wykonanej powłoki widać dopiero po czasie. Jeśli widzimy, że one występują najlepiej je wypolerować i powinno być wszystko w porządku. Podczas schnięcia lakieru w pomieszczeniu nie powinno być kurzu, ani innych zanieczyszczeń, ponieważ w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że wszystko osiądzie się na lakierze, a efekt tego raczej wszyscy znają. Przed rozpoczęciem wszystkich prac powinniśmy się dobrze zastanowić czy damy radę.
https://folia-samochodowa.pl/

Zamieszczono w: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *