Jakiego papieru ściernego użyć?

Jak wiadomo lakierowanie wiąże się z odpowiednim przygotowaniem powierzchni. Dotyczy to w szczególności karoserii pojazdów. Warto robić to zawsze jak najbardziej dokładnie i z dużą starannością, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na efekt końcowy całej operacji. Jedna z głównych czynności podczas przygotowywania powierzchni to szlifowanie. Możemy to zrobić na dwa sposoby: mechanicznie przy użyciu jakiegoś narzędzia i ręcznie – przy pomocy papieru ściernego. I tutaj się zatrzymamy, ponieważ warto wiedzieć, że papier musi posiadać odpowiednią gradację. Jakich gradacji używać?

Jaki papier ścierny?

Jest to zależne przede wszystkim od rodzaju powierzchni. Zacznijmy bardziej klasycznie, czyli od zmiany koloru auta. W tym celu musimy zmatowić całą powierzchnię – stary lakier. Najlepiej użyć w tym przypadku papieru ściernego o gradacji wynoszącej 320. Co więcej taka wartość jest polecana również w przypadku przygotowywania elementu do nałożenia podkładu pod lakier. Z kolei, jeśli chodzi o usuwanie rdzy zaleca się, aby zastosować papier ścierny o gradacji 60-120. Gradacja papieru mieszcząca się w wartościach 120-240 polecana jest najbardziej do szlifowania szpachli i wszelkiego rodzaju obróbek wykańczających. Co więcej nadaje się ona również do obróbki wszystkich powierzchni zniszczonych. W całym tym procesie chodzi o to, aby możliwie jak najbardziej wyeliminować wszystkie niedoskonałości lakieru. W przypadku, gdy mamy zamiar lakierować powierzchnię starą niezwykle istotne jest, aby rozszlifować bardzo dokładnie wszystkie miejsca, w których lakier jest popękany. Co jeśli tego nie zrobimy? Bardzo prawdopodobne jest, a nawet pewne, że po nałożeniu na powierzchnię nowego lakieru zacznie on wpływać w te szczeliny. Sprawi to, że powstaną nierówności, które brzydko wyglądają, a ponadto są one niezwykle trudne do usunięcia. Logiczne jest, że takie nierówności sprawią, iż wydawać się będzie, że lakierowanie nie miało żadnego sensu lub w ogóle się nie odbyło.

Podkład i co dalej?

Gdy cała powierzchnia, którą chcemy polakierować przygotowana jest przy pomocy lakieru podkładowego – położony jest podkład musi oczywiście wyschnąć, ale to jeszcze nie koniec prac. Teraz powinniśmy wszystko szlifować na mokro papierem ściernym o gradacji wynoszącej 800. W tym momencie warto zwrócić uwagę na estetykę, ponieważ bardzo łatwo jest poprzecinać powierzchnię na wszelkiego rodzaju rogach i rantach. Jak zatem poradzić sobie ze szlifowaniem rogów? Dobrym pomysłem może okazać się kostka szlifierska, którą najłatwiej będzie owinąć papierem ściernym, a następnie dokładnie wyszlifować wszystkie miejsca tak, aby nie było widać żadnych różnic. Oczywiste jest to, że nie wszystko zawsze jesteśmy w stanie zauważyć – szczególnie, gdy lakier jest jasny. Na ciemnych lakierach wszystkie różnice są bardziej widoczne przez co nasza praca jest po prostu łatwiejsza, ponieważ zobaczymy, które miejsca są jeszcze niedokończone. Jednak jak widać warto robić wszystko dokładnie, aby efekt był jak najlepszy.

Zamieszczono w: Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *